چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سو استفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا امتحانات دانشگاه پیام نور لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد همچنان ادامه دارد فعالیت دانشگاه‌های سراسر کشور همچنان ادامه دارد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویری از انتقال پیکر شهدای حاضر در بالگرد حامل رئیس جمهور تمامی امتحانات نهایی دانش آموزان امروز برگزار خواهد شد(۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای ‌‌در منطقه سقوط بالگرد با مشکل مواجه شد‌  اطلاعیه شماره ۴ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر قاتل بی رحم پس از ۲۰ سال زندگی مخفیانه در سوئد بازداشت شد همراهی نکردن قشر متوسط جامعه با نهضت افزایش جمعیت متادون سالانه جان ۳ هزار نفر را می‌گیرد
سرخط خبرها

سارق سریالی از شهروندان سالخورده مشهدی دستگیر شد | ثبت ۲۸ فقره سرقت با جابه‌جایی مخفیانه کارت بانکی مال‌باختگان

  • کد خبر: ۱۹۸۸۳۶
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
سارق سریالی از شهروندان سالخورده مشهدی دستگیر شد | ثبت ۲۸ فقره سرقت با جابه‌جایی مخفیانه کارت بانکی مال‌باختگان

به گزارش شهرآرانیوز در پی ده‌ها فقره سرقت و کلاهبرداری از شهروندان سال‌خورده در هسته مرکزی شهر مشهد، عوامل انتظامی کلانتری شهید نواب صفوی وارد عمل شدند. تحقیقات اولیه درباره این پرونده نشان می‌داد که شاکیان زمانی که قصد داشته‌اند مبلغی را به کارت فردی دست‌فروش واریز کنند، هدف سرقت او قرار گرفته و داروندارشان را باخته‌اند.

آنچه در اظهارات مال‌باختگان این پرونده مشخص بود، متهم به عنوان یک دست‌فروش جوراب در کنار دستگاه‌های عابربانک یا خیابان‌ها حضور داشته و با چرب‌زبانی، خود را به این افراد نزدیک می‌کرده تا یک جفت جوراب به آن‌ها بفروشد. شاکیان که اطلاعات کاملی از کاربری با دستگاه‌های بانکی نداشته‌اند، برای انتقال وجه یا برداشت پول، کارت بانکی خود را در اختیار این فرد دست‌فروش قرار می‌دادند.

متهم نیز از اعتماد مال‌باختگان که اغلب سالمند بودند، سوء‌استفاده کرده و کارت‌های بانکی‌شان را که رمز آن‌ها را به دست آورده، با یک کارت بانکی دیگر تعویض می‌کرده است. در ادامه، این شخص، مبالغی را بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان از کارت‌های شاکیان برداشت کرده است.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: مأموران دایره تجسس کلانتری شهید نواب صفوی، پس از بررسی اظهارات مال‌باختگان و تصاویر به دست آمده از سارق که توسط دوربین‌های مداربسته چند مغازه ثبت شده بود، چهره او را ترسیم و تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: این عملیات ادامه داشت تا اینکه مأموران گشتی پلیس، غروب روز سه‌شنبه متهم شناسایی‌شده را در محدوده میدان ۱۷ شهریور مشهد مشاهده کردند و به‌سراغش رفتند. متهم که مردی چهل‌وپنج‌ساله است و اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد، برای اینکه از چنگ قانون فرار کند، دست به خودزنی می‌زند که مجریان قانون او را در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کردند. در بازرسی بدنی از این شخص ۲۲ قطعه کارت عابربانک کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، اما در ادامه تحقیقات و در رویارویی با ادله و مستندات کشف شده به ۲۸ فقره سرقت کارت‌های عابربانک شهروندان در هسته مرکزی شهر مشهد اعتراف کرد. متهم پس از سرقت کارت‌های بانکی با در دست داشتن کارت‌های مال‌باختگان اقدام به خرید اقلام و لوازم کاربردی می‌کرده و آن‌ها را در قالب دست‌فروشی در کوچه و خیابان به دیگر طعمه‌های خود می‌فروخته است. او در اقدام مجرمانه بعدی خود، کارت بانکی‌ای که حسابش را خالی کرده با کارت بانکی طعمه دیگر خود تعویض می‌کرده و از این طریق نقشه مجرمانه‌اش را عمل می‌کرده است.

سرهنگ نگهبان بیان کرد: متهم در چند پرونده هنگام انتقال وجه با کارت شاکیان از طریق دستگاه‌های عابربانک با گذاشتن یک صفر بیشتر، مبالغی را نیز کلاهبرداری کرده است. این فرد در یکی از موارد، کارت بانکی پسربچه‌ای خردسال را در صف نانوایی با کارت مشابه عوض کرده و حساب پدر وی را نیز خالی کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->